۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۳۰

در گزارشی مطرح شد؛

افزایش بازداشت فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی/بازداشت هزار و 70 نفر از آغاز سال جاری

افزایش بازداشت فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی/بازداشت هزار و 70 نفر از آغاز سال جاری

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی تاکنون هزار و 70 شهروند فلسطینی را بازداشت کرده است که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین)، عبدالناصر فروانه رئیس بخش آمار وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین در گزارشی که امروز منتشر شد اعلام کرد: نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از اوایل سال جاری میلادی تاکنون هزار و 70 شهروند فلسطینی را بازداشت کرده است که این رقم در مقایسه با سال 2012 به میزان 8.4 درصد افزایش یافته است.

در این گزارش که به مناسبت روز اسیر مصادف با چهارشنبه صادر شده آمده است: از سال 1967 تاکنون بیش از 800 هزار فلسطینی توسط نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست بازداشت شده اند که این تعداد حدود 20 درصد از جمعیت فلسطینی های مقیم اراضی اشغالی فلسطین را تشکیل می دهند.

فروانه در ادامه این گزارش افزود: از آغاز انتفاضه الاقصی در سپتامبر 2000 نیز 78 هزار نفر از جمله 950 زن و بیش از 9 هزار کودک و نیز بیش از 50 نماینده و وزیر فلسطینی بازداشت شده اند. در میان این اسرا صدها تن از رهبران سیاسی و شخصیت های دانشگاهی و روزنامه نگار وجود داشته اند.

طبق این گزارش، 105 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از پیش از امضای توافقنامه اوسلو تاکنون در اسارت بسر می برند و 77 اسیر نیز بیش از 20 سال است که در بازداشت بسر می برند. "کریم یونس" از ساکنان اراضی اشغالی 1948 نیز قدیمی ترین اسیر فلسطینی است که از سال 1983 تاکنون در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برد.

در بخش دیگر این گزارش گفته شده است: هزار و 200 تن از اسرای فلسطینی از بیماری های مختلف رنج می برند که 170 مورد از این افراد به درمان های ضروری و فوری نیاز دارند. همچنین از سال 1967 تاکنون 204 اسیر فلسطینی به دلیل شکنجه، اهمال در درمان و قتل عمد پس از بازداشت به شهادت رسیده اند.

کد خبر 2032814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha